National Enquirer paid second source with embarrassing Trump rumor

National Enquirer paid second source with embarrassing Trump rumor

National Enquirer paid second source with embarrassing Trump rumor

A former Trump Tower doorman was paid $30,000 by American Media Inc. for the exclusive rights to a rumor that the president had a child with an employee in the 1980s, the publisher has said, prompting fresh claims that it employed a "catch and kill" tactic to aid Trump's presidential campaign.

The saga seems in keeping with previous reports of "catch and kill" scenarios involving the Trump campaign, most notably the claim from former Playboy model Karen McDougal that the National Enquirer's parent company paid her U.S. $150,000 to shut up about her alleged affair with Trump.

The story also mentioned Trump's personal lawyer Michael Cohen; Farrow reported that he spoke to two former AMI employees who "said they believed that Cohen was in close contact with AMI executives while the company's reporters were looking into Sajudin's story".

Sources at American Media told Farrow they were skeptical about Sajudin's claims - even though the former doorman had passed a lie-detector test, during which he claimed that high-level Trump employees, including Trump's head of security, told him the story.

The Associated Press has been working on the story about Sajudin's rumor for a while. However, their names were not revealed by any reports out of concern for their safety.

According to New Yorker reporter Ronan Farrow, in an interview with CNN on Thursday morning, the order to pay off the doorman about the Trump out-of-wedlock child rumor came straight from Pecker himself. The action taken by the U.S. Attorney's office for the Southern District of NY came after a referral from Special Counselor Robert Mueller's team to the Justice Department for potential crimes committed by Cohen that was out of the scope of the Russian Federation probe.

Sajudin was reportedly subject to a $1 million if he broke his agreement, which a source told the AP was larger than any other amount he'd seen. He also said that he spoke to the tabloid about the story as a spokesperson for Trump, but did not know that the doorman had been paid.

White House considers re-joining Pacific trade pact
"If there's someone who's a master negotiator, it's President Trump , and he's in the process now of negotiations", Daines said . The other countries include Australia, Brunei, Canada, Chile, Japan, Malaysia, Mexico, New Zealand, Peru, Singapore and Vietnam.

North Platte man heading to prison for child abuse
It is an opportunity to highlight a system of care for those children victimized and traumatized by abuse. They also have to come and testify in court, they're always willing to do that.

CBO Projects $1.5 Trillion Deficits - and That's Being Optimistic
Tax collection averaged 18 percent of GDP over the 2018-2027 period in last year's estimate. Republicans claimed their economic policies would pay for themselves by stimulating growth.

On Wednesday, an Enquirer sister publication, RadarOnline, published details of the payment and the rumor that Sajudin was peddling. However, four longtime staff members of the Enquirer disagreed with this version of the report.

Staffers at an American tabloid claim they were told not to pursue a tip alleging the existence of an illegitimate child born to Donald Trump and a housekeeper at one of his properties, despite the magazine paying U.S. $30,000 to the story's source.

The father of the family told the New Yorker the claim was "completely false and ridiculous". He added he did not "understand what they had to pay this guy for", and that by doing so, the Enquirer has put his family in a hard position. Prosecutors are investigating whether Cohen violated bank fraud or campaign finance laws relating to the payments to McDougal and Daniels, the AP said.

According to her suit, McDougal said she understood that the company was buying her story not to publish it but to suppress it.

The woman involved in the scandal told the Associated Press last August that "this is all fake" and "I think they lost their money".

So why did A.M.I pay Sajudin? "AMI doesn't go around cutting checks for $30,000 and then not using the information", former AMI editor and reporter Jerry George said. However, he added that sadly, there was no truth to the rumor relayed by Sajudin. The company only released Sajudin from his contract after the 2016 election amid inquiries from the Journal about the payment.

Related news



[an error occurred while processing the directive]